با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ با اجرای نظام ۳ ــ ۳ ــ ۶ نیروهای مازاد متوسطه به ابتدایی می‌روند
زیارت عاشورا

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌ و پرورش با تشریح روش‌های جبران کمبود نیرو در دوره متوسطه اول گفت:‌ پیش‌بینی کرده‌ایم برای سال تحصیلی جدید ۳۰هزار نیرو کسر ساعت موظف داشته باشند که برنامه‌هایی برای حل آن طراحی شده است.

محمدحسین سلیمی‌جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید نظام 6.3.3 تمام دوره‌های تحصیلی را در بر می‌گیرد، به‌گونه‌ای که در دوره متوسطه اول سه پایه را به‌صورت کامل داریم و بر این اساس در این دوره پایه‌های هفتم، هشتم و نهم را داریم و در دوره متوسطه دوم سال اول متوسطه را نداریم.حق التدریس

وی افزود: بر همین اساس در دوره متوسطه دوم با تورم نیروی انسانی مواجه خواهیم بود چرا که یک پایه کم شده است و در دوره متوسطه اول به‌دلیل تکمیل شدن هر 3 پایه و خروج تعدادی از نیروهای این دوره و ورود آنها به دوره ابتدایی با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ تغییر ساختار آموزش و پرورش به 6.3.3 باعث عدم توازن بیشتر در نیروی انسانی شده است. البته بر اساس سیاست‌های در نظر گرفته شده 85 تا 90 درصد نیروها در جای خود سازماندهی می‌شوند و 10 تا 15 درصد نیروها با نیاز ما متناسب سازی نشده‌اند.

سلیمی جهرمی با اشاره به "پیش‌بینی کرده‌ایم برای سال تحصیلی جدید،‌ 30هزار نیرو کسر ساعت موظف داشته باشند" گفت:‌ بخشی از این موضوع اجتناب ناپذیر است چرا که در مناطق روستایی به این میزان ساعت درس نداریم که به معلم ارائه کنیم بنابراین ممکن است یک معلم از 24 ساعت موظف 20 ساعت به کلاس برود و برای 4 ساعت دیگر ما درسی نداشته باشیم، در چنین شرایطی این معلم به افزایش کیفیت آموزشی و امور مدرسه کمک می‌کند که در محاسبات رسمی حساب نمی‌شود اما به‌لحاظ اجرایی از توان آن‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌کسری ساعتی که معادل دو، سه یا چهار ساعت است زمانی که با هم جمع شود معادل 30هزار نفر در کل کشور می‌شود، البته این ارقام برای آموزش و پرورش طبیعی است و مازاد بر آن نگران کننده است که این مشکل را تا حد زیادی حل کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که نیروهای مازاد دوره متوسطه دوم در کدام بخش‌ها ساماندهی می‌شوند، عنوان کرد: هر نیرویی ممکن است دو یا سه ساعت کسری ساعت موظف داشته باشد اما بعضی نیروها به‌طور کل بیش از 12 یا 13 ساعت کسر ساعت موظف دارند که می‌توان آنها را در سایر بخش‌ها به کار گرفت.

سلیمی جهرمی افزود:‌ به‌عنوان مثال در دوره متوسطه با حذف پایه اول دبیرستان برای معلمان این پایه کلاس درس نداریم و این نیروها با طی دوره‌های آموزشی در دوره متوسطه اول یا ابتدایی ساماندهی شوند که این متناسب‌سازی نیرو برای نیازهای جدید آموزش و پرورش تلقی می‌‌‌شود.

وی تأکید کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا کمبود نیرو را از طریق پرداخت حق‌التدریس به همکاران جبران کنیم.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, | 21:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |